Prema Pravilniku o ocenjivanju učenika u osnovnom obrazovanju i vaspitanju („Sl. glasnik RS“, br. 34/2019, 59/2020 i 81/2020) – ovo da bude ujedno i link na pravilnik, brojčana ocena iz obaveznih predmeta i izbornog programa drugi strani jezik, u toku školske godine, utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma: ostvarenost ishoda, samostalnost i angažovanje učenika.
Ocenu odličan (5) dobija učenik koji:
– u potpunosti pokazuje sposobnost transformacije znanja i primene u novim situacijama;
– lako logički povezuje činjenice i pojmove;
– samostalno izvodi zaključke koji se zasnivaju na podacima;
– rešava probleme na nivou stvaralačkog mišljenja i u potpunosti kritički rasuđuje;
– pokazuje izuzetnu samostalnost uz izuzetno visok stepen aktivnosti i angažovanja.
Ocenu vrlo dobar (4) dobija učenik koji:
– u velikoj meri pokazuje sposobnost primene znanja i logički povezuje činjenice i pojmove;
– samostalno izvodi zaključke koji se zasnivaju na podacima;
– rešava pojedine probleme na nivou stvaralačkog mišljenja i u znatnoj meri kritički rasuđuje;
– pokazuje veliku samostalnost i visok stepen aktivnosti i angažovanja.
Ocenu dobar (3) dobija učenik koji:
– u dovoljnoj meri pokazuje sposobnost upotrebe informacija u novim situacijama;
– u znatnoj meri logički povezuje činjenice i pojmove;
– većim delom samostalno izvodi zaključke koji se zasnivaju na podacima i delimično samostalno rešava pojedine probleme;
– u dovoljnoj meri kritički rasuđuje;
– pokazuje delimični stepen aktivnosti i angažovanja.
Ocenu dovoljan (2) dobija učenik koji:
– znanja koja je ostvario su na nivou reprodukcije, uz minimalnu primenu;
– u manjoj meri logički povezuje činjenice i pojmove i isključivo uz podršku nastavnika izvodi zaključke koji se zasnivaju na podacima;
– ponekad je samostalan u rešavanju problema i u nedovoljnoj meri kritički rasuđuje;
– pokazuje manji stepen aktivnosti i angažovanja.
Nedovoljan (1) dobija učenik koji:
– znanja koja je ostvario nisu ni na nivou prepoznavanja i ne pokazuje sposobnost reprodukcije i primene;
– ne izvodi zaključke koji se zasnivaju na podacima;
– kritički ne rasuđuje;
– ne pokazuje interesovanje za učešće u aktivnostima niti angažovanje.
Kriterijumi ocenjivanja u našoj školi dati po predmetima nalaze se ovde.