Istorijat škole
Osnovna škola »Sonja Marinković» osnovana je 30.09.1959. godine, a iste godine izdato je i Rešenje za izgradnju novog školskog objekta u kom je nastava počela 15. septembra 1960. godine. Međutim, arhivska građa koju posedujemo, ukazuje da ova škola ima mnogo dužu tradiciju, koja zalazi u daleku prošlost, sve do 1892. godine kada je na uglu Nemačke i Ljubljanske ulice osnovana četvorogodišnja škola «Mita Nešković». Ona je radila sve do 1941. godine, a za vreme okupacije je prerasla u osnovnu školu sa mađarskim nastavnim jezikom. Po oslobođenju, ona nastavlja sa radom sve do donošenja Zakona o obaveznom formiranju osmogodišnjih škola, kada se polako gubi i pripaja osnovnoj školi «Branko Radičević», da bi se pomenute 1959. godine opet osamostalila u sadašnju školu «Sonja Marinković». Svoj dvojezični karakter nastave, na srpskom i mađarskom nastavnom jeziku, škola dobija odmah sa ponovnim osnivanjem. Za postignute rezultate u nizu vaspitno-obrazovnih aktivnosti i saradnje sa društvenom sredinom, škola je dobijala niz priznanja, a među najznačajnijim je Oktobarska nagrada Novog Sada 1977. godine, kao i nagrada „Dr Đorđe Natošević“ 2014. godine koju je škola dobila za izuzetne rezultate ostvarene primenom savremenih metoda u obrazovno-vaspitnom radu. Treba napomenuti da je ovo škola koja je među prvima u gradu osnovala pedagoško – psihološku službu.
Škola godinama kontinuirano radi na unapređivanju kvaliteta svog rada, povećanju kompetencija nastavnika i postignuća učenika. Pravci razvoja škole su dostupna i kvalitetna nastava za SVE učenike.
Zahvaljujući dugogodišnjoj uspešnoj praksi, škola je proglašena za model-školu za inkluzivno obrazovanje, a u oblasti profesionalne orijentacije ima status mentorske škole. Spoljašnjim vrednovanjem, koje je obavljeno u februaru 2014. godine, utvrđeno je da je škola ostvarila sve standarde kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova i od strane Školske uprave Novi Sad ocenjena je najvišom ocenom 4.
Od osnivanja, broj učenika i odeljenja se povećavao, delom usled urbanističkih promena koje su se dešavale u okolini škole, a delom i usled uvođenja programa “Korak po korak” u razrednu nastavu, kao i primena principa inkluzivnog obrazovanja i pre nego što je ono postalo zakonska obaveza. Tekuće školske godine imamo 969 učenika raspoređenih u 46 odeljenja.
Od 2010. godine škola je dograđena tako da se sa rada u tri prešlo na rad u dve smene. Za odvijanje nastave na raspolaganju su 22 učionice, od kojih je za kabinetsku nastavu predviđeno 13 učionica. Danas škola raspolaže sa 3.334 m2 ali manjak prostora i dalje predstavlja problem koji delimično utiče i na kvalitet rada, prvenstveno što se tiče održavanja časova fizičkog vaspitanja, slobodnih i vannastavnih aktivnosti i manifestacija u školi.
Želimo da nastava bude kvalitetna, ali pre svega interesantna i izazovna za naše učenike, te u tom pogledu primenjujemo tematsko planiranje, aktivne i interaktivne metode rada (Korak po korak, Čitanjem i pisanjem do kritičkog mišljenja, Nikola Tesla sistem učenja…).
Da bismo to postigli negujemo timski rad, kontinuirano stručno usavršavavanje i horizontalno učenje – učenje u okviru kolektiva.
Imamo dugogodišnje iskustvo u uključivanju u projekte podržane od strane MPNTR i NVO; aktivno učestvujemo na tribinama, konferencijama, stručnim skupovima, televizijskim i radio emisijama… u promovisanju inkluzivnog obrazovanja; razvijamo i negujemo partnerske odnose svih interesnih grupa – roditelja, učenika, predstavnika lokalne zajednice, NVO, zaposlenih u školi.